Ugrás a fő tartalomra

BOM 1.


Nekivágunk hát, mert végre-valahára elkészült a leírás az első blokkról. Már most tudom, hogy nem lesz annyira egyszerű, mint ahogyan én azt gondoltam.

Mindenekelőtt szeretném leszögezni, hogy
ez nem egy játék, nincsenek feltételek, nincs határidő, nem kell jelentkezni sem, hisz a dolog nem titkos. Sőt!:) Ha itt vagy és velünk (velem és a "tanítványaimmal") varrsz, akkor annak mi nagyon örülünk. Ha csak egyet varrsz meg a kilenc blokkból, annak is. Ha mindent megvarrod, annak meg még jobban. A lényeg itt az örömvarráson van, hisz semmi sem kötelező:)
Annak, aki már legalább egyszer elmélyedt a foltvarrás világába, ezek a leírások nem mondanak újat. De az én patchwork-mamijaim kezdők, velük a kályhától kell kezdeni. Akarom mondani a kunyhótól...

~~~♥♥♥~~~

KUNYHÓ (Log cabin)

Szükséges anyagok:
  • 6,5x6,5 cm-es négyzet a kiegészítő színből
  • 95x3,5 cm-es csík az egyik színből
  •  80x3,5 cm-es csík a másik színből

1. A négyzet egyik oldalához hozzávarrjuk az egyik csíkot, az elejétől kezdve. 
A megmaradt csíkot levágjuk, a négyzet oldalához mérten. 
A varrást szétvasaljuk, egy irányba a két anyagszélt. 
2. Az így kapott téglalapot 90 fokban elforgatjuk, hozzáillesztjük az előbb levágott, ugyanolyan színű anyagcsíkot és végigvarrjuk. 
A maradékot levágjuk és szétvasaljuk.
3. Ismét elforgatjuk 90 fokkal, de ügyeljünk, hogy ugyanabba az irányba forgassuk, mint az imént. Most a másik színű anyagcsíkkal dolgozunk. Ismét hozzáillesztjük a négyzet széléhez az anyagcsíkot, végigvarrjuk, levágjuk, szétvasaljuk. 
(Erről kimaradt a fotó, bocsánat!)

4. Ismét forgatjuk 90 fokkal, ugyanabba az irányba, mint eddig. Még mindig a másik színű anyagcsíkot varrjuk az utolsó oldalra, levágjuk és szétvasaljuk.
Ha mindent jól csináltunk, akkor így néz ki a munkadarabunk.
5. Ismét elforgatjuk a munkadarabot 90 fokkal, ugyanabba az irányba, de most az első színt varrjuk hozzá, majd ismét 90 fokos forgatás és még mindig az első színnel dolgozunk.
6. Most váltunk a második színre és újabb forgatás következik. Varrás, vágás és vasalás után újabb forgatás és még mindig a második színt végigvarrjuk, levágjuk, szétvasaljuk.
7. Megismételjük az 5. pontot.
8. Megismételjük a 6. pontot.
És készen is vagyunk az első és legegyszerűbb blokkal. 

Tipp:
Ha nagyon bizonytalan vagy, érdemes vázlatot készíteni, lerajzolni a végleges blokkot. Így tudod ellenőrizni saját magadat vagy beazonosítani, hol is tartasz.

~~~♥♥♥~~~

Ennek a blokknak van egy másik, hasonló elven működő változata is, a bírósági lépcső. Ennek ugyanúgy egy négyzet a közepe, de mindig egy-egy szemközti oldalra varrjuk az azonos színű anyagcsíkokat.
Először az első színt.
Aztán a második színt.
Ezt addig folytatjuk, amíg van elég csíkunk:)
S rögtön egy elrettentő példa, hogyan is nem szabad csinálni:)








Megjegyzések

  1. Hát mégis!! Mennyire jó!! Köszönjük!!!

    VálaszTörlés
  2. De jó ! Minden nap vártam ! Mivel nagyon kezdő vagyok: a szétvasalás két irányba szét vasalást jelent? Mert rémlik olyasmi is, hogy a foltvarrásnál mindig egy irányba vasalunk.
    És... mi az elrettentő az utólsó képen? Én nem látom mi a hiba.
    Köszönöm az első feladatot: Judit

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ami késik, nem múlik. Alapigaszság:)) Főleg nálam:))

      Igen egy irányba vasaljuk a két anyagszélt, mert így kisebb igénybevételnek van kitéve.

      Az elrettentő példa pedig a csík toldása. Persze meg lehet csinálni, csak nem szép:)

      Jó munkát!:)

      Törlés
  3. Vártam már mikor varrunk:) És pont ezt hoztad! El sem hiszem!
    Az első varrományaim közt volt egy kunyhós falvédő a Mamának. Első nekifutásra kihaénnem alapon nekiestem. Természetesen nem így csináltam:))) Egy kiállításon szembesítettek vele hozzáértő társaim, hogy ezt bizony elbaltáztam. Azóta is halogatom a hozzávaló ágytakaró megvarrását. Itt az alkalom. Köszönöm Julcsi!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Most viccelsz, ugye?? A te munkáid mindig annyira profik és precízek, hogy nem is gondoltam volna, hogy te épp ezt nem tudod:)

      Törlés
  4. Kedves Julcsi!
    Nagyon örülök ennek az ötletnek. Bevallom nem tudtam elképzelni, hogyan fog ez a közös "örömvarrás" kinézni.
    Számomra kicsit mindig misztikus volt a foltvarrók világa és nagyon jó, hogy nyújtasz némi betekintést a munkátokba. Amikor végignéztem az jutott eszembe, hogy : nahát ezt én is meg tudnám csinálni. És meg is fogom próbálni.
    Köszönöm.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó lenne, ha tényleg megpróbálnád! Akkor rájönnél, hogy milyen szép is a foltvarrás és nem ördöngösség. Van persze olyan is, de ahhoz sok-sok gyakorlat szükségeltetik:)

      Törlés
  5. Köszönöm a választ. Nekem az egész lecke látványa elvonta a figyelmemet a toldásról.Majd ha gyakorlott leszek, már talán észre veszem. Itt most nem is volt lényeges. De mindenképp adalék, hogy ilyesmire is figyeljünk.
    Judit

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Itt csak a lustaságom volt az ok a toldásra, meg az, hogy majdnem éjfél volt és még a leírást is el akartam készíteni róla:)

      Törlés
  6. Készen vagyok mindkettővel! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem mondod!!! Mi vagy te? Gyorsvarrógép?:)))

      Törlés
    2. Csak volt egy szabad fél órám, két jelmez készítés között. :-)

      Törlés
  7. na most már tényleg vennem kell egy új gépet. szeretnék én is veletek örömvarrni :) és nem szeretnék nagyon lemaradni. A végén egy takaró lesz? nagyon érthető, ügyes leírás, gratulálok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem, takaró az egy kicsit rémisztő lehet így elsőre:) Egy 9 blokkból álló falikép lesz, afféle gyűjteményes.

      Törlés
  8. Kezdő korom óta ez a legkedvesebb technikám

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bizony, egy egyszerű és jól variálható technika.

      Törlés
  9. Julcsi, azért jó, hogy ezt leírod, mert ugyan biztosan minden fent van a neten, mégsem kell az ember lányának napokat töltenie a nyomozással. Nekem eddig pont az volt a bajom, hogy a gyerekektől alig tudok wlszakadni, és olyankor azt a fél órát már jobb a varrással tölteni. És így akármikor is akarok valami patchworkot csinálni, csak idejövök a blogodhoz :)
    Juli

    VálaszTörlés
  10. Köszönet! Az idődért, az önzetlenségedért, gondosságodért, a kedvességedért....

    VálaszTörlés
  11. Már régóta vágytam ilyesmire, de nem akartam olyan komolyra venni, hogy beiratkozzam egy foltvarró tanfolyamra, mert az időm nagy részét nem tudom erre fordítani. Ez a tempó nagyon jó lesz, az elsővel kész vagyok, a másodikra is készülök, és alig várom a következőt.Nagyon jó hogy ezt kitaláltad!
    Judit

    VálaszTörlés
  12. Drága Julcsi! Akkor mostantól én is a tanítványod leszek, azt nem mondom, hogy abszolút kezdő vagyok, de mindig tanulhatunk! Köszönöm! :)

    VálaszTörlés
  13. Annyira jó ötlet és olyan érthetően leírtad, még nekem is sikerült! Mindjárt küldöm a képet is :D

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Szeretem, ha írsz!
Biztosan elolvasom. Néha többször is:) Mert jól esik a lelkemnek.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Egy táska története és annak folyománya

Még aprócska, kisiskolás gyermek volt Másodszülöttünk, amikor kapott egy zsák típusú reklámtáskát, vadító zöld és piros színben. Szerette, sokszor féloldalasan a vállára kanyarította, s egyszer azt mondta, úgy érzi magát ebben a táskában, mint egy kalandor, aki ide-oda vándorol. Divat ezt a típusú táskát manapság gymbag-nek hívni, nevezhetnénk egyszerűen csak tornazsáknak is, én mégis kalandortáska néven adom közre nektek és most már azt is tudjátok, miért. (Van néhány darab, mindet felpakolom a Piactérre , hátha ti is szeretnétek kalandokat pakolni valamelyikbe!) ••••• •••••• •••••• •••••• •••••• •••••• •••••••

Babahaj, ahogyan én csinálom

~~~♥♥♥~~~ És én hogy csinálom? Tűnemezeléssel gyapjúból. Amire szükséged lesz: -gyapjú -szivacs vagy hungarocell lap a böködéshez -nemeztű -egy csupasz babafej:) Először mindig a fej hátuljára teszek egy adag gyapjút, hogy ne legyen annyira lapos. Ezt jó alaposan beleböködöm a fejbe. Fontos, hogy a fej jó keményre legyen tömve. Rásimítom a következő réteg gyapjút, most már az egész fejre. Itt már lehet variálni, hogy milyen lehet a frizura: egycopfos, kétcopfos, egykontyos, kétkonytos. A választéknál jó alaposan megböködöm a gyapjút. Formára igazítom a lelógó, szétálló gyapjút és a széleknél is beleböködöm a fejbe. Ha az alap kész van, akkor jön maga a frizura. Ha copfot készítünk, akkor a copf tövénél szurkáljuk a fejbe a tűt, esetleg egy kis darab gyapjúval körbe lehet tekerni, hogy eltűnjön a szurkálás helye (ez a kártolt gyapjúnál nem is látszik). Ha konty készül, akkor én a konty közepét és szélét szoktam böködni. Ha ez is kész, az egészet átszurkáljuk egy kicsit. H

Fiúsított lánybabák?

Dehogyis!!! Szerintem maradtak a babák, amik voltak: kedvesen mosolygós lányok. Csupán egy kényelmesebb szerkóba bújtak, hogy a kora reggeli, Balaton parti horgászás után tudjanak versenyt futni a fiúkkal. Ettől ők még lányosak és bájosak.